Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(3)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(2)
Autor
Bartel Karolina
(1)
Jurgenson Nathan
(1)
Klotschke Zuzanna
(1)
Majmurek Jakub
(1)
Ronduda Łukasz
(1)
Ronduda Łukasz (1976- )
(1)
Szerszeń Tomasz (1981- )
(1)
Zaremba Łukasz (1983- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Chorzy na depresję
(1)
Emancypacja
(1)
Filozofia oświecenia
(1)
Fotografie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kradzież
(1)
Media społecznościowe
(1)
Oświecenie
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Racjonalizm
(1)
Rzeczywistość alternatywna
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Esej
(2)
Powieść
(2)
Fantasy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Szlak pomiędzy światami / Karolina Bartel (Avath). - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo NowoCzesne, 2019. - 193, [9] stron ; 20 cm.
Świat, w którym żyjemy, jest tylko jednym z wielu, jakie istnieją. Niestety, pozostałe będą dla nas dostępne dopiero po śmierci. Jednak... oddzielająca je bariera najwyraźniej przestała być szczelna, ponieważ w każdym ze światów w tym samym czasie giną potężne artefakty. Przedmioty te łączy pewien drobny szczegół... W Krainie Wyobraźni, Fantamagorium, spotykają się nieprzeciętne postaci z okradzionych krain, by odszukać złodzieja i odzyskać utraconą własność. Niektórym uczestnikom spotkania przyświeca jednak zupełnie inny cel... Niemniej na razie udaje się zebrać drużynę i można wyruszać w drogę. Którędy ona poprowadzi oraz co czeka na jej końcu? [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mówili, że umiera się tylko raz / Zuzanna Klotschke. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Nowoczesne, copyright 2019. - 138, [6] stron ; 20 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
W sercu Igi rodzi się smutek i z każdym kolejnym dniem narasta, zmieniając życie nastolatki w koszmar. Troska mamy i pomocna dłoń przyjaciela zamiast przynieść ukojenie tylko potęgują ból. Każdy kolejny dzień staje się walką o powrót do normalności. Byle przeżyć, byle dotrwać do jutra Jest to opowieść o trudnym okresie dorastania, problemach w relacjach z najbliższymi, a przede wszystkim o wzmagającej się depresji i próbach jej przezwyciężenia. Poznaj Igę zwykłą nastolatkę. Jej los mógłby być Twoim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
Tytuł oryginału: "The social photo : on photography and social media" 2019.
Nathan Jurgenson, młody badacz społeczeństwa, stawia pytanie o to, jak rozumieć fotografię w epoce mediów społecznościowych i zalewających nas zewsząd nowych obrazów: niekończących się selfie, postarzanych widoków, zdjęć jedzenia i znikających w sieci fotek. I odpowiada na nie w nieoczywisty sposób: zamiast potępiać strumień fotek jako nieprawdziwą i nieartystyczną fotografię, proponuje ich pogłębione rozumienie – jako filtru, przez który widzimy otaczającą nas rzeczywistość, i jako sposobu porozumiewania się z innymi. Obiektyw aparatu fotograficznego, który nosimy w kieszeni, zmienił spojrzenie na nas samych i świat, w którym żyjemy – fotka to nieustanna komunikacja, a świat istnieje tylko o tyle, o ile jest komunikowany.
Fotografię społecznościową rozumiem nie tyle jako stadium w rozwoju fotografii albo jako awans amatorskich zdjęć błyskawicznych w hierarchii fotograficznej, ile jako przemianę o większym zasięgu – dotyczącą wyrażania siebie, pamięci i tego, co społeczne. Przeciwstawiam się zatem tendencji panującej wśród krytyków do przyglądania się najpierw gadżetom – do rozpoczynania od rzeczy, w najbardziej dosłownym sensie. Dyskusje o zdjęciach społecznościowych rzadko wykraczają poza obszar urządzeń i platform, szczegółów technicznych – tego, której firmie się udaje, która ponosi porażkę, kto inwestuje i kto kogo kupuje. Tymczasem myślenie o fotografii społecznościowej po prostu jako fotografii wykonywanej urządzeniami przenośnymi, albo fotografii w mediach społecznościowych, jest myśleniem zbyt prostym, dosłownym i technocentrycznym. W zamian proponuję rozumienie fotografii społecznościowej jako praktyki kulturowej, zwłaszcza sposobu widzenia, mówienia i uczenia się. (fragment książki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
Czym jest Oświecenie? pytał Immanuel Kant w słynnym tekście z 1784 roku. Ponad dwieście lat później autorzy i autorki tekstów zawartych w książce powracają do tego pytania, ale stawiają je inaczej: jako konkretną, polityczną kwestię dotyczącą kształtu i perspektyw istnienia świata, w którym żyjemy. Zewsząd słychać dziś pesymistyczny refren: kres oświeceniowej tradycji głoszą myśliciele przynależący do rozmaitych tradycji intelektualnych i utożsamiani z różnymi opcjami politycznymi. Do głosu dochodzą ponownie religijne fundamentalizmy, rośnie nieufność wobec nauki. W kontrze do tego sposobu myślenia książka pokazuje Oświecenie jako epokę, która cały czas trwa: nie jako fantom, lecz jako żywa rama definiująca kształt naszej teraźniejszości, jako polityka krytycznego myślenia. Dziedzictwo oświeceniowe to nie balast, trup, którego należy reanimować lub dobić, lecz raczej coś jeszcze niezrealizowanego, ciągle niedopełnionego coś, co dopiero nadchodzi.
Autorzy i autorki tekstów w książce: Edwin Bendyk pisze o związkach postoświeceniowego paradygmatu z techniką i futurologią; Rafał Matyja zastanawia się, czy mamy dziś do czynienia z końcem oświeceniowej wyobraźni i co dziś pozostało z Oświecenia; Iwona Kurz pisze o kwestii niedokończonej emancypacji i powinnościach uniwersytetu; Agata Sikora analizuje panoptyczne i dystopijne dyskursy wewnątrz nowoczesności; Olga Stanisławska wychodzi od paradoksów związanych z pojęciem „rasy” w Oświeceniu i pisze o splocie problematyki rasizmu oraz płci w współczesnych dyskursach postkolonialnych; Adam Lipszyc tropi „akty oświecenia” w literaturze; Paweł Mościcki zastanawia się nad figurami współczesnego libertynizmu w literaturze francuskiej; Łukasz Ronduda i Tomasz Szerszeń wskazują, gdzie należy szukać źródeł polskiej nowoczesności i do jakich obrazów warto w tym poszukiwaniu się odwołać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej